1 2
bootstrap slideshow by WOWSlider.com v8.8
"">

رفع ناپایداری و ایرادات محیطی مکس

بارها شده پیام هایی از دوستان داشتم مبنی بر اینکه در پنجره لایه های تری دی مکس لایه هایی وجود دارد که متعلق به آن ها نیست و حذف هم نمیشود و یا تری دی مکس شان دچار ناپایداری شده از جمله اینکه فرضا روی یکی از فایل هایشان تغییراتی داده اند که نمیخواهند سیو کنند و وقتی صحنه را ریست میکنند با وجود آنکه گزینه عدم سیو را انتخاب کرده اند ولی باز تغییرات روی فایل مکس قبلیشان سیو میشود و اگر اتوبکاپ نداشته باشند ممکن است باعث خراب شدن فایلشان شود . این نوع مشکل ها در تری دی مکس معمولا ناشی از بعضی اسکریپت های جانبی از نوع CRP، ADSL و یا ALC است که میتواند منجر به ایجاد خرابی هایی در تری دی مکس شود و این خرابی و مشکلات همراه با فایل سیو شود و باقی بماند و در صورت اجرا در سیستم های دیگر به نرم افزارهای افراد دیگر که از آن فایل خراب استفاده میکنند سرایت کند . این امر زمانی مهم میشود که شما قرار است مدل هایی را جهت فروش در سایت ها و بازارهای ارزی قرار دهید و یا یک کار فری لنسری قبول کردید و فایلی مشکل دار به فرد مقابل میدهید که باعث از بین رفتن اعتماد طرف به شما و کاهش سطح کیفی محصولتان خواهد شد . اما راه حل چیست :
راه حل این موضوع دانلود و نصب ابزار جانبی اتودسک برای تری دی مکس تحت عنوان Security Tools for Autodesk® 3ds Max می باشد که میتوانید آن را از لینک زیر بصورت رایگان از سایت اتودسک دانلود و بر روی مکستان نصب بفرمایید :

لینک دانلود autodesk 3dsmax security tools

این ابزار فایل های آلوده ALC، CRP و ADSL را چه موقع اجرای اولیه مکس، چه موقع باز کردن یک فایل آلوده شناسایی و پاک میکند و موقع سیو کردن یک فایل اطمینان حاصل میکند که فایل دچار مشکل نباشد . فقط یک نکته را مد نظر قرار دهید که پس از باز کردن یک فایل آلوده و رفع مشکلش به صورت اتوماتیک توسط اسکریپت حتما مجدد از فایل سیو بگیرید تا این تغییرات و اصلاحات روی فایل اعمال شود وگرنه فایل کماکان آلوده می ماند . 

( استفاده از این مقاله در سایت ها و جاهای دیگر با شرط ذکر سایت منبع مقاله ( cgalley.com ) و نویسنده اش ( علیرضا دواری ) بلامانع است