1 2
bootstrap slideshow by WOWSlider.com v8.8
"">

مبانی اولیه کسب درآمد ارزی(بخش اول)

امروزه با گسترش تکنولوژی و روند رو به رشد شکل گیری شبکه های اجتماعی و راحت تر شدن تعاملات با جهان و همچنین به دلیل افزایش قیمت دلار در بازار ایران بسیاری به دنبال کسب درآمد ارزی و به دست اوردن جایگاهی در بازارهای خارج از کشور هستند که البته این مهم گرچه امری شدنی است و میتواند سود خوبی برای افراد موفق در این زمینه داشته باشد اما به اندازه ای که خیلی ها هم تصور میکنند آسان نیست . در این مقاله قصد دارم به عنوان فردی که خود در بازارهای خارج از کشور فعالیت دارم مبانی اولیه برای آماده سازی ورود به بازارهای بین المللی را بازگو کنم.

فرض کنید همین الان تصمیم بگیرید که روند کاری خود را به سمت بازارهای بین المللی سوق بدهید اولین نکاتی که باید از خود بپرسید عبارتند از :

  • من چه مهارت هایی دارم ؟

قطعا کسی که میخواهد جایگاهی در بازار بین المللی پیدا کند خالی از مهارت نمی تواند باشد. مهارت ها لزوما یکسان نباید باشند و میتواند جنبه های مختلف داشته باشد به عنوان مثال ممکن است بگویید من پارامترهایی جهت یک رندر مناسب را میشناسم و میدانم چگونه انیمیشن هایی بدون نویز و با کیفیت بالا رندر بگیرم، یا مهارت مدل سازی یا تکسچرینگ یا .... دارم و در این مرحله شما مهارت خود را مشخص میکنید.

 

 

 

  • بازار هدف متناسب با مهارتم چیست 

بازارهای کسب درآمد ارزی در حوزه های سی جی در یک نگاه کلی متشکل از دو بخش است :

  1. کسب درآمد به عنوان یک فری لنسر با انجام سفارشات کاری دیگران، 
  2. کسب درآمد به عنوان یک پابلیشر با تولید محتوا و عرضه به کاربران  .
  • مهارت شما در کدام گروه قرار دارد ؟

این سوالی است که باید به آن پاسخ بدید تا بازار کار خود را پیدا کنید . به عنوان یک نقشه راه بنده اینگونه ذکر میکنم که در صورتی که مهارت رندر، نورپردازی، انجام امور مهندسی مثل طراحی داخلی یا نما دارید شما یک فری لنسر خواهید بود و باید در قالب یک فری لنسر از دیگران پروژه بگیرید و انجام دهید . در صورتی که مهارت مدلسازی، تکسچرینگ و ساخت متریال، انرپینگ دارید شما به عنوان یک پابلیشر  میتوانید فعالیت کنید و محتوا بسازید و برای فروش قرار دهید اما از آنجا که مهارت مدلسازی، تکسچرینگ و آنرپینگ پایه و اساس سی جی در بخش سه بعدی هست شما میتوانید بیشتر از یک پابلیشر ظاهر شده و حتی سفارشات فری لنسری را نیز قبول کنید . بگذارید برایتان یک مثال بزنم : در بخش فری لنسری یک سایت،  فردی درخواست طراحی 80 موتور سیکلت با بودجه 20 هزار دلار داده بود. حال من از شما میپرسم اگر فردی از گروه مهارت اول و فردی دیگر  از گروه مهارت دوم این تبلیغ را همزمان ببینند کدام یک میتواند به عنوان فری لنسر کار را قبول کند ؟ قطعا فرد با مهارت دوم که در دسته پابلیشرها هم بود.

  • پابلیشر باشیم یا فری لنسر ؟

هر دوی این موارد مهم هستند ولی من اعتقاد دارم که یک پابلیشر خوب میتواند به عنوان یک فری لنسر کار کند و جفت حوزه ها را داشته باشد ولی یک فرد که فقط روی بعضی مهارت های محدود میتواند به عنوان یک فری لنسر عمل کند نمیتواند پابلیشر موفقی باشد . پس یک پابلیشر خوب باشید

  • مهارت بر پایه رندر بهتر است یا مهارت بر پایه مدلسازی ؟

هر کدام این بخش ها جایگاه خاص خودشان را دارد ولی تجربه شخصی بنده در بازار ارزی نشان میدهد که مهارت مدلسازی در بازارهای بین المللی اهمیت بیشتری دارد و فردی که صرفا میتواند با مدل های آماده کار کند و دکوراسیون بچیند و رندر بگیرد بدون آنکه روی مهارت مدلسازی خود کار کرده باشد جایگاه چندانی جز سفارش کار به عنوان فری لنسر گرفتن در این بازار نخواهد داشت . به عبارت ساده تر بازار بین المللی یک تولید کننده را بیشتر میپسندد . پس مهارتمدلسازی خود را حتما تقویت کنید .

حال که شما مهارت های خودتان یا مهارت هایی که میخواهید کسب کنید را شناختید نوبت استفاده از آن هاست . در مقالات آینده در این رابطه بیشتر صحبت خواهم کرد .


استفاده از این مقاله در سایت و صفحات دیگر به شرط ذکر سایت منبع ( cgalley.com ) و نویسنده آن ( علیرضا دواری ) بلامانع است .