1 2
bootstrap slideshow by WOWSlider.com v8.8
"">

مبانی اولیه بازار ارزی(بخش سوم)

تو این مقاله میخواهم به اهمیت مدلسازی در حوزه سی جی بپردازم. مدل سازی در فرآیند سی جی سه بعدی ابتدایی ترین فرآیند خلق یک اثر به حساب می آید و تا حدی خوبی و بدی یک پروژه به نسبت بسیار زیادی به آن بستگی دارد پس می توان گفت که یک پروژه پیش از هر چیزی برای اجرا به مدل نیاز دارد و بخاطر همین از نیاز های اولیه و اساسی هر پروژه ای در هر نوع زمینه سی جی مدل است . فردی که در زمینه دکوراسیون داخلی کار میکند نیازمند مدل های سه بعدی مبلمان و مرتبط با رشته اش است، کسی که در زمینه بازی سازی فعالیت میکند نیازمند مدل های لوپلی و مناسب گیم انجین است و حتی در صنعت سینما نیاز به مدل های مختص به خودش و ... و به تبع همین امر یکی از داغ ترین بازارهای سی جی در صنعت بین المللی بازار خرید و فروش مدل های سه بعدی است که اگر فردی به زمینه مدلسازی تسلط کافی داشته باشد میتواند پشت سیستمش بنشیند مدل کند و در بازارهای گسترده بین المللی مدل هایش را بفروشد و آخر هر ماه واریزی های سایت های مربوطه به حسابش را دریافت کند . اما توجه داشته باشید که همیشه باید در یک بازار با نگاه منطقی وارد شد نه رویا وار . سوالی که این وسط پیش می آید این است که مدلسازی آیا باید چهارچوب و قواعدی داشته باشد یا خیر ؟  آیا هر جور مدلسازی صورت پذیرد به موفقیت ختم میشود یا خیر ؟
در جواب سوالات بالا باید بگویم که مدلسازی قطعا باید در چهارچوب و قاعده درست صورت بگیرد و شاید مدلی در رندر و ظاهر خوب باشد اما آن مدل علنا ارزش استفاده نداشته باشد و در نتیجه در رده ضعیف قرار بگیرد لذا اگر استاندارد ها رعایت نشوند آن مدلسازی به بار نمیشیند .

مدلسازی با چه نرم افزاری مناسب است ؟

 

هر نرم افزار خواهان خودش را دارد از نرم افزار تری دی مکس ( 3dsmax ) بگیرید تا مایا ( Maya )، بلندر ( Blender)، سینما فوردی ( Cinema 4D) و ... خواهان خودش را دارد لذا در قرار دادن یک مدل برای فروش در بازار ارزی از ارائه مدل تنها با یک فرمت اجتناب کنید چرا که این امر شانس شما برای فروش در بازار را کاهش میدهد ممکن است شما با تری دی مکس مدل کرده باشید و فقط پسوند .max از مدل را برای فروش گذاشته باشید ولی کاربری با بلندر کار میکند و اطلاعات زیادی از تری دی مکس ندارد لذا مدل شما را تهیه نمیکند برای رفع این مشکل تا جایی که میتوانید و برایتان مقدور است مدل را در نرم افزارهای مختلف آماده سازی کنید و سیو با فرمت آن نرم افزارها بگیرید و یا اگر فقط به تری دی مکس تسلط دارید و نرم افزار دیگری را نمیدانید حتما از مدل فرمت های مشترک چون fbx و obj را به عنوان خروجی تهیه کنید و اگر به عنوان یک نصیحت چیزی بخواهم به شما بگویم این است که از مدلتان حتما خروجی با فرمت سازگار با تری دی مکس و یا مایا و خصوصا تری دی مکس که خروجیش .max است داشته باشید چرا که نرم افزارهای تری دی مکس و مایا به نسبت نرم افزارهایی چون بلندر از سابقه و قدمت بیشتری برخوردارند و کاربران بیشتری را به خود اختصاص میدهد و شاید به عنوان یک حرف که نه صد در صد اما در بیشتر اوقات صادق است میشود گفت که : " کسی که با بلندر کار میکند قبلا با تری دی مکس یا مایا کار کرده ولی کسی که با تری دی مکس یا مایا کار میکند لزوما با بلندر کار نکرده " .

متریال های مدل سازگار با موتور وی ری باشد یا کرونا ؟

 

کرونا موتور رندری است که نسبت به وی ری ساده تر ولی محدودتر است لذا به عنوان یک پیشنهاد اگر فقط صحبتمان بین وی ری و کرونا باشد نه موتور دیگری پیشنهادم اینه که بخاطر حوزه گسترده تر کار با وی ری متریال های وی ری حتما با مدل ارائه بدهید ولی اگر در کنار متریال وی ری متریال های سازگار با کرونا هم با مدلتان ارائه دادید بر ارزش مدلتان افزوده خواهد شد .



منبع : cgalley.com
استفاده از این مقاله در وب سایت ها و جاهای دیگر به شرط ذکر نام نویسنده ( علیرضا دواری ) و سایت منبع ( cgalley.com ) بلامانع است