1 2 3 4
bootstrap slideshow by WOWSlider.com v8.8

سرفصل های مجموعه آموزشی مقدماتی تا پیشرفته سابستنس دیزاینر

سابستنس دیزاینر (Substance Designer ) یک غول بی رقیب در تولید متریال های رویه ای است که با محیط نود بیس(node base)خود سازگاری فوق العاده ای با نرم افزارهای مختلف از جمله تری دی مکس، مایا، سینما فوردی، آنریل، یونیتی، کرای انجین و همچنین موتورهای رندری چون وی ری، کی شات، رد شیفت، کرونا و ... دارد .

در محیط نرم افزار سابستنس دیزاینر قادر خواهید بود متریال هایی با خواص و انعطاف فوق العاده تولید کنید و برای آن خواص پارامترهایی تعریف کنید که در نرم افزارهای دیگه هم آن خواص به راحتی تغییر یک عدد یا یک اسلایدر تغییر کند که به این فرآیند اکسپوز کردن میگویند .

مثلا فرض کنید میخواهید متریال پارکتی داشته باشید که در یک چشم بهم زدن رنگ پارکت را عوض کنید و یا الگوهای پارکت را تغییر بدید و این تغییر را حتی انیمیشن کنید یا در محیط بازی کد نویسی کنید اینجاست که اهمیت داشتن یک متریال رویه ای ساخته شده در سابستنس دیزاینر خود را نشان میدهد .

در نرم افزار سابستنس پینتر قادر خواهید بود که انواع متریال هایPBRرا از نوعMetal/roughnessبگیرید تاSpecular/GlossinessیاReflect/glossinessبسازید و حتی قادر خواهید بود شیدرهای جدیدی با خواص جدیدی برای متریال مورد نظر خود طراحی کنید . 

در این مجموعه سعی کردیم تا به بررسی سابستنس دیزاینر از مقدماتی تا پیشرفته بپردازیم و سرفصل ها را طوری چیدیم که هدف آن یادگیری نرم افزار باشد نه حفظ کردن تودیوار یکسری الگو برای ساخت متریال های مختلف که شما را ناتوان از استفاده درست از این نرم افزار کند .

سرفصل های آموزش سابستنس دیزاینر :

جلسه اول (برای ورود به جلسه کلیک کنید ) :

در جلسه اول آموزش کامل و رایگان صفر تا صد سابستنس دیزاینر می آموزید:

  • شیوه نصب و کرک سابستنس دیزاینر
  • اهمیت ساخت متریال با سابستنس دیزاینر
  • فرق متریال های رویه ای(procedural )با متریال های بر مبنای بیت مپ( bitmap based)
  • PBRها در سابستنس دیزاینر
  • بررسی محیط کلی سابستنس دیزاینر

مدت زمان ویدیو : 1 ساعت

 

جلسه دوم (برای ورود به جلسه کلیک کنید ):

 

در جلسه دوم آموزش صفر تا صد سابستنس دیزاینر خواهید آموخت

  • دیتیل های بیشتر از محیط  3d viewاعم از کار باenvironment, post effects, lights, cameras, sceneدر سابستنس دیزاینر
  • وارد کردن و اضافه کردن آبجکت اختصاصی در بخشcostume shapeهای سابستنس دیزاینر جهت نمایش در پنجره سه بعدی
  • جزئیات بیشتر در رابطه با محیط گراف در سابستنس دیزاینر

مدت زمان ویدیو : 57 دقیقه

 

جلسه سوم ( برای ورود به جلسه کلیک کنید ) :

در جلسه سوم آموزش کامل سابستنس دیزاینر ضمن معرفی تعدادی از نودها ( گره ها) ی پر کاربرد به انجام یک تمرین ساده برای درک عملکرد رفتار گره های معرفی شده در سابستنس دیزاینر میپردازیم

برخی از این نودها عبارتند از:

uniform color - gradient map - blur-directional blur-warp - directional warp - sharpen - gray scale conversion - blend - shape - tile generator - tile generator color - 

مدت زمان : 98 دقیقه

 

جلسه چهارم (برای ورود به جلسه کلیک کنید ):

در این جلسه از آموزش صفر تا صد سابستنس دیزاینر شیوه ساخت یک کاشی طرح دار پیشرفته را توسط نودهای ( گره های) آموخته شده در جلسات پیش را در سابستنس دیزاینر حواهید آموخت . این متریال از صفر تا انتها ساخته خواهد شد موارد آموخته شده عبارتند از:

  • آموزش  گره  mirrorدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش  گره  slope blurدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش ساخت مرمر پیشرفته در سابستنس دیزاینر
  • آموزش کامل ساخت یک کاشی طرح دار پیشرفته در سابستنس دیزاینر

مدت زمان آموزش : 107 دقیقه

 

جلسه پنجم ( برای ورود به جلسه کلیک کنید ) :

در جلسه پنجم از آموزش کامل سابستنس دیزاینر به بررسی نکات بهینه سازی گراف و شیوه تعریف متغیرهای ورودی در سابستنس دیزاینر میپردازیم . مواردی که در این جلسه از آموزش سابستنس دیزاینر می آموزید:

  • اصول و نکات بهینه سازی در سابستنس دیزاینر
  • شیوه اکسپوز کردن و ایجاد پارامترهای ورودی در سابستنس دیزاینر برای استفاده در نرم افزارهای دیگر 
  • مفهومparentو وابستگی گره های گراف به والد( parent )یا ورودی( input)در سابستنس دیزاینر
  • نگاهی بر توابع( functions )در سابستنس دیزاینر و ایجاد وابستگی بین متغیرها از طریق تعریف توابع
  • خروجی گرفتن و آماده سازی متریال جهت استفاده در نرم افزارهای دیگر

مدت زمان آموزش : 87 دقیقه

 

جلسه ششم (برای ورود به جلسه کلیک کنید ) : 

در این جلسه خواهید آموخت که چگونه از از متریال نهایی سابستنس دیزاینر خروجی تکسچر بگیرید و درmarmoset toolbagاستفاده کنید 

  • شیوه خروجی گرفتن تکسچر از متریال نهایی ساخته شده در سابستنس دیزاینر
  • شیوه ساخت مش اولیه برای اجرای متریال سابستنس دیزاینر درmarmoset toolbag
  • تنظیمات متریال در نرم افزارmarmoset toolbag
  • تنظیمات نور و محیط در نرم افزارmarmoset toolbag
  • تنظیمات دوربین در نرم افزارmarmoset toolbag
  • خروجی گرفتن متریالsubstance designerدر نرم افزارmarmoset toolbag

مدت زمان آموزش : 58 دقیقه

 

جلسه هفتم (برای ورود به جلسه کلیک کنید ) : 

در جلسه هفتم سابستنس دیزاینر شیوه ساخت گره های سفارشی و قرار دادنش در داخل لایبراری و همچنین ساخت یک تمپلیت سفارشی برای متریال هایPBRبا میزان پشتیبانی کانال های بالاتر را در سابستنس دیزانی خواهید آموخت:

  • شیوه ساخت و وارد کردن گره های سفارشی در لایبراری ( کتابخانه ) سابستنس دیزاینر( substance designer )
  • ساخت یک تایل جنریتور( tile generator )اختصاصی از آموزش های جلسه قبل 
  • معرفی گرهinputدر سابستنس دیزاینر( substance designer ) 
  • معرفی گرهoutputدر سابستنس دیزاینر( substance designer )
  • گروه بندی خروجی ها در سابستنس دیزاینر( substance designer )
  • وارد کردن متریال سابستنس دیزاینر در سابستنس پینتر
  • ساخت تمپلیت سفارشیPBRبا قابلیت پشتیبانی کانال های بیشتر در سابستنس دیزاینر(substance designer )
  • افزودن تمپلیت سفارشی ساخته شده به تمپلیت های دیفالت در سابستنس دیزاینر( substance designer )

مدت زمان آموزش : 56 دقیقه

 

جلسه هشتم ( برای ورود به جلسه کلیک کنید ) :

در این جلسه از آموزش های سابستنس دیزاینر به شما خواهیم آموخت چگونه یک الگوی شرقی-اسلامی را با قابلیت زیاد ایجاد کنید و از آن برای کارهای خود استفاده کنید . گره هایی که در این آموزش می آموزید بسیار کاربردی هستند:

  • آموزش گرهedge detectدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش گرهswitchدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش گره هایFlood fillها در سابستنس دیزاینر
  • آموزش گرهPolygonدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش گرهRandom tileدر سابستنس دیزاینر
  • ساخت یک الگوی سفارشی اسلامی-شرقی با قابلیت زیاد

مدت زمان آموزش : 75 دقیقه

 

جلسه نهم (برای ورود به جلسه کلیک کنید ) : 

در این جلسه به برسی گره بسیار پیشرفتهfx mapدر سابستنس دیزاینر میپردازیم  و آموزش خواهیم داد چگونه با بهره گیری از این گره پترن های سفارشی حرفه ای و جالب بسازید 

  • آموزش گرهbitmapدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش گره حرفه ایfx mapدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش استفاده ازfunctionها و بهره گیری از آن ها درfx mapدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش دستورvisible ifدر سابستنس دیزاینر
  • آموزش ساخت یک پترن سفارشی حرفه ای با قابلیت بسیار زیاد در سابستنس دیزاینر

مدت زمان : 90 دقیقه

جلسه دهم (برای ورود به جلسه کلیک کنید ) : 

در جلسه دهم با موارد آموخته شده در جلسات پیش یک تمرین حرفه ای انجام خواهیم داد و یک سنگفرش باستانی با قابلیت های زیاد را در سابستنس دیزاینر خلق خواهیم کرد و به شما خواهیم آموخت چگونه روی متریالتون افکت هایی نظیر تجمع آب را ایجاد کنید و آن را کنترل کنید . این جلسه را پیشنهاد میکنم هیچ جوره از دست ندهید 

  • آموزش ساخت سنگفرش قدیمی با قابلیت بسیار زیاد در سابستنس دیزاینر
  • آموزش گره سفارشی water level در سابستنس دیزاینر
  • آموزش گره اتمیک distance در سابستنس دیزاینر
  • آموزش چگونگی ساخت رنگ بندی رندوم و قابل کنترل با flood fill در سابستنس دیزاینر
  • آموزش کنترل خواص آب تجمعی روی سطح در سابستنس دیزاینر

مدت زمان : 79 دقیقه

 

جلسه یازدهم (برای ورود به جلسه کلیک کنید ) : 

در این جلسه به بررسی کامل pixel processor در سابستنس دیزاینر میپردازیم . ابتدا مبانی آن و محیط آن را معرفی میکنیم سپس به وسیله توابع یک replace color و همچنین یک color remover حرفه ای میسازیم .

مدت زمان : 75 دقیقه

به زودی جلسات بیشتری به ادامه این مقاله اضافه میشود و آپدیت های هفتگی ( هر شنبه ) ادامه دارد