اگر مجموعه ا ی میخواهید که به فرآیندهای مدلسازی میپردازد و میخواهید جزء به جزء مدلینگ سابدیویژن را در مدلینگ یک بافت شهری از روی بلوپرینت تجربه کنید این مجموعه قطعا به دردتان میخورد .
در این مجموعه آموزش مدلسازی از ابتدا تا انتهای کوچه لولاگر واقع در نوفل لوشاتوی تهران به صورت جزء به جزء با توضیح ابزارهای مدلینگ، مدل میشود و سپس با استفاده از سیستم رویه ای به آن متریال های دینامیک داده شده و رندر روز، عصر و شب گرفته میشود .
شما در کمتر مجموعه ای خواهید دید که طی 48 ساعت یک معماری شهری پیچیده در آن مدل شود و این مجموعه از همان معدود مجموعه هاست . علاوه بر ورک شاپ 48 ساعته مدلینگ کوچه حدود 16 ساعت آموزش تری دی مکس از مقدماتی به بالا تحت عنوان پلاس در این مجموعه هست و همچنین به نمونه سوالات آزمون بین المللی وی ری و جواب هایشان جهت امادگی برای اخذ مدرک VCP از نمایندگی های معتبر Chaos Group در ایران دسترسی خواهید داشت .
به عبارتی شما با این مجموعه به دریایی از اطلاعات دست پیدا خواهید کرد و از تهیه آن پشیمان نمیشوید .
سرفصل های آموزشی لولا گر:
-نگاهی کلی بر محیط کاری مکس 2018
-تئوری مدلسازی
-مدلسازی ساختمان های کوچه جزء به جزء)5عدد ساختمان(
-مدلسازی بعضی المان ها)کولر پرده پشت دری ساختمان دوردست لوله های – – –
گاز و سیم ها ریسه های – LEDچراغ خیابان – –صندلی های کنار پیتزا فروشی –
سطل آشغال و... (
-مدلسازی زمین کوچه
-نگاهی بر نرم افزار speed tree
-مدلسازی درخت ها در speed tree
-تئوری متریال ها
-نگاهی بر نرم افزار substance designer
-ساخت متریال رویه ای فلز و بیک کردن پارامترهایی جهت تغییر میزان زنگ زدگی –
نوع زنگ زدگی رنگ شبیه سازی تغییر در انعکاس به خاطر وجود چربی ها – – –
تغییر در میزان roughnessکلی فلز و کثیفی در substance designerو وارد
کردن آن ها در 3dsmax
-ساخت متریال آجر با قابلیت تغییر در رنگ قدمت کثیفی و رطوبت در –-
substance designerو وارد کردن آن در 3dsmax
-ساخت متریال چوب با قابلیت تنظیم میزان رنگ روی چوب متناسب با قدمت –
کثیفی و رطوبت در substance designer
ساخت متریال های بتنی در -substance designer
-آنرپینگ بدنه ساختمان ها
-نگاهی بر نرم افزار و محیط substance painter
-پینتینگ بدنه ساختمان ها در substance painter
-استفاده از uv channelها جهت کنترل لایه های مختلف تکسچر روی جسم)در
حین فرآیند تکسچرینگ(
-استفاده از Vertex paintو vertex colorها جهت ایجاد مپ ماسک برای متریال
vrayblendmtl)در حین فرآیند تکسچرینگ(
-استفاده از مدیفای materialبرای آی دی دادن به جسم و material by elementجهت ایجاد آی دی های رندوم در المنت ها)در حین فرآیند
تکسچرینگ(
-استفاده از متریال بر پایه metal/roughفیزیکال متریال و متریال بر پایه
spec/glossو معروف vraymtlو نحوه اعمال نود substanceبه این نوع متریال
ها
-و...
-تئوری نور و رندر
-نورپردازی روز
-نورپردازی عصر
-نورپردازی شب
-ایجاد عمق میدان در حین رندر
-نگاهی بر محیط کلی 3dsmax
-نگاهی بر نوار ابزار 3dsmax
-ویوپورت های 3dsmax
-بررسی اسپلاین ها و استفاده از Edit/Editable Spline
-بررسی مدیفای Lathe
-بررسی Loft–Sweep–Bevel Profile
-استفاده از edit/editable polyجهت ادیت کردن ابجکت های هندسی
-فرق Ringو Loop/meshو poly
-تمرین : ساخت یک صندلی ساده
-معرفی Booleanو proBoolean
-مفهوم توپولوژی و شیوه تغییر آن
-مدیفای TurboSmooth
-معرفی ابزارهای در و پنجره و دیوار خود 3dsmax
-مفاهیم واحدها شبکه اسنپ – –
-بعضی توضیحات تکمیلی و استفاده از Array
-نگاهی بر نورهای standard، photometric، Vray
-نگاهی بر سیستم daylight
-استفاده از متریال کاربردی VrayMtlو انجام یک تمرین متریال دهی با آن
-استفاده از متریال MultiSubObjects-Vray2SidedMtl– VrayLightMtl
و VrayBlendو انجام یک تمرین حین توضیح آن ها
-نگاهی بر برخی پارامترهای دوربین Physical Camera
-نگاهی بر بعضی گزینه های پنجره تنظیمات رندر جهت رندر گیری
-ارائه نمونه سوالات آزمون VCPو پاسخ دادن به آن ها به همراه توضیحات کامل